söndag 1 april 2012

Söndags-rally

Efter fyra timmars osammanhängande sömn (pga sjuk lill-matte) och med snön yrande utanför fönstret så kan jag ärligt säga att man inte känner sig jätteladdad för att åka och träna. Men, har man betalat för en kurs så är det bara att hitta motivationen och ge sig iväg!

Väl på plats är det ju svårt att motstå en taggad Dana, vi gick igenom banan som vi hade i läxa till detta tillfälle och förutom några förarmissar så tyckte jag det gick riktigt bra. Helt klart måste vi träna mer på "hunden bakom ryggen"-manövrarna, där blir det lite missförstånd när jag trasslar med handtecken och koppel och allt.

Sedan in i bilen för Dana och genomgång på nästa omgång skyltar. Efter det skulle vi gå igenom banan en gång till och prova på de nya övningarna, men där någonstans tog min energi slut så jag valde att bara testa de nya, för att inte strula till det i onödan.
Två "liggande" finns med bland de nya skyltarna, ett vanligt sitt - ligg som inte vållar oss några problem, och så läggande under gång där hon precis som i vanliga lydnaden tycker att det är lite onödigt men okej då, om jag nu propsar på det så... Tillbaka till att träna snabba lägganden alltså!
Även två nya "hunden bakom ryggen"-moment, träna träna träna på det! Annars är det mest att lära mig var jag har mina egna fötter, hunden, kopplet och skyltarna, samt var i förhållande till skyltarna övningarna ska utföras. Lätt som en plätt, eller?!

Mattes hjärta spanar ut över planen

2 kommentarer:

  1. Kul att ni har startad en blogg :-) Har ni kvar hemsidan än? Kram från barndomshemmet!

    SvaraRadera
  2. Nej, alla försök till hemsidor är skrotade. Förhoppningsvis är vi bättre på att hålla bloggen uppdaterad! Kanske blir lite mer här framöver, material för ett bildgalleri har vi ju i alla fall :-)

    SvaraRadera