måndag 21 maj 2012

Tävla!

Jo då, nu är vi anmälda till rallylydnadstävling! Debuten sker om mindre än en månad och bland motståndarna märks bland annat vår instruktör från kursen... Hoppsan! Nåja, jag tror ju inte på någon seger, däremot tänker vi jobba stenhårt för ett godkänt resultat dvs minst 70 poäng av 100 möjliga.

Idag har vi tränat tre korta pass i trädgården, med fokus på övningarna där jag ska vända i hunden bakom ryggen - dvs allt med kommando "bakom". Där måste jag komma ihåg att släppa henne med blicken innan jag kommenderar. Har även tränat lite på lägganden, inga större bekymmer där.
I morgon tänkte jag byta fokus och träna på 1-2-3 steg och sidosteg.
Någon dag den här veckan ska vi också träna på en hel bana då det var ett tag sen sist. Har ett svagt minne av att det var något annat på söndag, annars tänkte jag nog kolla om Sundsvalls BK har några banor uppställda och åka dit och träna då.

Måste även komma igång och fysträna fröken hund omgående, tass-skadan resulterade ju tyvärr i en hel del vila... Men nu känns det som om hon utan problem skulle kunna ta en cykeltur, med skor på då. Det får bli någon kväll när "husse" är hemma.

Har även en utställningshelg planerad, det är den 9-10/6 i Borlänge och Gävle. Två cert den helgen tack?!

Dana med en stel kamrat,
våren 2011

1 kommentar: